به دنبال شکست سامسونگ در پروژه Note 7، این کمپانی در نظر دارد برای جلب نظر مجدد خریداران این گوشی تصمیم به ارائه رایگان گوشی گلکسی S8 دارد.

اما این برنامه سامسونگ تنها برای آن دسته از دارندگان گلکسی Note 7 قابل تحقق است که گوشی خود را با گلکسی S7 و S7 edge معاوضه کرده باشند. این افراد می توانند سال آینده دوباره دستگاه فعلی خود را به صورت رایگان با گلکسی S8 تعویض کنند. گفته می‌شود بهای این مبادله بسته به اینکه بار اول یا دوم تعویض گلکسی Note 7 باشد، می‌تواند رایگان باشد.

اما موضوعی که برای خریداران گلکسی Note 7 در حال حاضر پیش می آید تفاوت این گوشی با با گلکسی S7 و S7 edge است. هرچند هر دو گوشی ساخت یک کمپانی و از سخت افزاری یکسان بهره می برند اما 3 تفاوت اساسی این دو گوشی، این افراد را دچار تردید کرده است.

صفحه نمایش خمیده

یکی از گزینه های جایگزینی گلکسی S7 edge است. سامسونگ برای این گوشی از یک صفحه نمایش خمیده استفاده کرده است. صفحه نمایش خمیده این محصول جذابیت بصری بالایی دارد ولی اگر فکر می کنید که کاربرد خاصی این نوع صفحه نمایش دارد باید بگوییم که نه. این گوشی تقریباً کار با یک دست با آنها به سختی و حتی گاهی غیر ممکن است.

عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های سوم شخص

سامسونگ قابلیتی را در گلکسی S7 و S7 edge با نام نمایشگر همیشه روشن ((Always On قرار داد که در حین خاموش بودن صفحه نیز اطلاعاتی نظیر ساعت و موارد این چنینی در نمایشگر نشان داده می‌شد. این قابلیت در گلکسی Note 7 حرفه ای تر شده و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سوم شخص نیز به آن اضافه شده است. مدتی بعد سامسونگ یک آپدیت کوچک را برای گلکسی Note 7 منتشر کرده که کاربران از طریق آن می‌توانند اطلاعات مربوط به موسیقی در حال پخش را نیز در صفحه نمایش همیشه روشن مشاهده کنند. نبودن این اپلیکیشن در گوشی های گلکسی S7 و S7 edge می تواند خریداران گلکسی Note 7 را با تردید جدی مواجه سازد.

S-Pen

اکثر خریداران گلکسی Note 7 از طرفداران قلم این محصول هستند. همانطور که می‌دانید سری گلکسی نوت ۷ سامسونگ دارای قلمی است که هدف از آن بهبود عملکرد گوشی و استفاده‌ از آن در کاربردهایی است که می‌تواند بسیار به کاربران کمک کند. حال عدم وجود قلم در این دو گوشی، نمی تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد.

حال با مطرح شدن این ادعا و تفاوت هایی که معرفی شد، باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی سامسونگ این ادعا را به صورت رسمی تایید یا تکذیب و چگونه مشتریان خود را راضی به این امر می کند.