اولین اطلاعات از گوشی هوشمندHonor 6X هواوی ماه گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت و پس از منتشر شدن مشخصات فنی آن، هم اکنون شاهد رونمایی رسمی این محصول رده میانی ولی قدرتمند هستیم. به نظر می‌ رسد کمپانی هواوی ZTE، توجه ویژه ‌ای به بازار گوشی های میان رده بازار دارد.

با توجه به اطلاعات رسمی به دست آمده، Honor 6X هواوی دارای صفحه نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن 1080×1920، تراشه Kirin 655 و 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم می باشد و می‌ تواند رقیب سر سختی برای گوشی نوبیا زد 11 مینی اس باشد. همچنین سازندگان قصد دارندHonor 6X  هواوی را در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی روانه بازار کنند که امکان افزایش ظرفیت آن تا 128 گیگابایت نیز وجود دارد. به واسطه وجود درگاه هیبریدی در این گوشی نیز کاربران می ‌توانند از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنند.

اما وجود دوربین دوگانه در بخش پشتی Honor 6X هواوی پیش از هر مورد دیگری توجه کاربران را به خود جلب می کند. مهندسین با تعبیه دو دوربین 12 و 2 مگاپیکسلی با لنزهای 6P و اندازه 1.25 میکرومتر و با پشتیبانی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) تلاش کرده‌ اند تا کیفیت عکاسی در محصول جدید خود را تا حد ممکن، اقزایش دهند. علاقه ‌مندان به عکس ‌های سلفی نیز می ‌توانند لحظات شیرین خود را با دوربین 8 مگاپیکلی این گوشی ثبت کنند. از دیگر مشخصات فنی Honor 6X هواوی وجود اندروید 6.0 مارشملو، رابط کاربری Emotion UI 4.1، نسل چهارم شبکه 4G-LTE، بلوتوث نسخه 4.1 و باتری 3340 میلی آمپر ساعتی می باشد.

Honor 6X هواوی با 162 گرم وزن و 8.2 میلی ‌متر ضخامت، در رنگ های مختلفی همچون طلایی، نقره‌ای، خاکستری، آبی و رز گلد در اختیار کاربران قرار می گیرد. نسخه 32 گیگابایتی از آنر 6 ایکس با 3 گیگابایت حافظه رم، 148 دلار و نسخه 64 گیگابایتی از این گوشی با 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم، به ترتیب 193 و 238 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین فروش این گوشی به زودی در کشور چین آغاز می شود.

اما هنوز مشخص نیست که Honor 6X هواوی وارد بازار کشور هایی همچون آمریکای شمالی خواهد شد یا نه اما از آنجایی که نسخه ‌ای مخصوص از Honor 5X به بازار این کشور رسیده، احتمال عرضه Honor 6X در بازار ایالات متحده نیز وجود دارد.