طراحی و ساخت

مانند بیشتر لپ‌تاپ‌های رده‌ی اداری، طراحی و کیفیت ساخت سری ۵۴۵۹ کمپانی دل، از مزایای این لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی، ۱۸ میلی‌متر ضخامت و ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد.

بدنه‌ این محصول کمپانی دل از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته شده است. اسکلت بدنه آن تماماً پلاستیکی است، قاب پشت صفحه ‌نمایش و فضای استراحتگاه دست در پایین کیبورد، از آلومینیوم ساخته شده است. این مسئله موجب می شود تا با اعمال فشار به قسمت‌های مختلف بدنه دستگاه، مانند قاب پشت نمایشگر یا فضای اطراف کیبورد، فرورفتگی یا خمشی به بدنه دستگاه وارد نشود. در کیبورد این محصول به جز کلیدهای چهار جهت اصلی که فشرده شده‌اند و کلید Enter که به ناچار، به‌صورت عمودی طراحی شده است، سایر کلیدها ابعاد استانداردی دارند و فضای کافی  بینشان وجود دارد تا تعداد خطاهای تایپی به حداقل برسد. تاچ‌پد ۵۴۵۹ در قسمت زیر کلید Space قرار دارد. این تاچ‌پد سطحی صاف و صیقلی دارد و به‌راحتی در میان استراحت‌گاه دست تمام فلزی، قابل ‌شناسایی است.

DELL5459

در این محصول کمپانی دل؛ خروجی تصویری HDMI، درگاه شبکه با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه، سه درگاه USB با استاندارد USB 3.0 تعبیه شده است. کمپانی دل در این مدل لپ تاپ خود از درگاه VGA بدون بهره مانده است که این موضوع ممکن است برای اتصال دستگاه به مانیتورها و تلویزیون‌های قدیمی، مشکل‌ساز شود.

 تمامی مدل‌های سری ۵۴۵۹ به سیستم Wi-Fi با استاندارد ac و بلوتوث داخلی نیز مجهز شده‌اند. درایور نوری و درگاه USB  این محصول، از نوع Type-C است؛ بنابراین به همراه داشتن یک دستگاه DVD-ROM اکسترنال نیز الزامی است. برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌های رده‌ی اداری، در سری ۵۴۵۹ دل خبری از حسگر تشخیص اثر انگشت به چشم نمی خورد.

صفحه نمایش

دقت نمایشگر در صفحه ‌نمایش سری ۵۴۵۹، HD و معادل ۱۳۶۶*۷۶۸ پیکسل است و تراکم پیکسلی زیادی را ارائه نمی‌دهد؛ به همین دلیل متون و تصاویر، خوانایی و دقت لازم را ندارد؛ از سوی دیگر فناوری ساخت پنل LCD نمایشگر، IPS است که این موضوع سبب می‌شود که کیفیت رنگ‌ها و زوایای دید آن بسیار مناسب باشد.

طبق روند چند سال اخیر، بلندگوهای سری ۵۴۵۹ نیز به قسمت زیرین لبه‌ی جلویی دستگاه منتقل شده است. شرکت دل، بلندگوهای ۵۴۵۹ را به فناوری MaxxAudio مجهز می‌کند تا کیفیت صدای خروجی بلندگوها بهبود یابد. این دو بلندگو در کنار یک ساب‌ووفر داخلی، صدای استریوی ۲٫۱ کاناله ایجاد می‌کنند.

سخت‌افزار و باتری

کمپانی دل، از پردازنده‌های با ولتاژ پایین Core i5 و Core i7 برای سری ۵۴۵۹ استفاده کرده است. این پردازنده‌ها، قدرت کمتری در مقایسه با پردازنده‌های با ولتاژ استاندارد دارند و انرژی کمتری را مصرف می‌کنند. اگر به دنبال سریع‌ترین عملکرد هستید، باید به سراغ مدل‌هایی بروید که از پردازنده‌ی ۶۵۰۰U و ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کنند. باتری سه ‌سلولی این لپ‌تاپ‌ها، طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند تا حداکثر ۷ ساعت، کار مداوم با دستگاه کاربر را یاری دهد.